Snažím se minimálně jednou ročně zúčastnit školení na PPC. Minulý rok jsem byl na školení od Acomware a letos jsem vybíral mezi školením od Větrovky (PPC tuningu) a školením od dobrého webu. Podle nadpisu článku znáte vítěze.
Dnes se s vámi chci jen v krátkosti podělit o svůj dojem, který na mě školení udělalo. Jednalo se o pokročilé školení PPC reklam II, proto mě zaujal začátek školení, kde jsme probírali teorii nákupního procesu. Pravda je ta, že tuto teorii všichni známe, ale opakování je matka moudrosti. Pro mě možná důležitý faktor při vysvětlování PPC reklamy klientům. Cílem je naplánovat PPC reklamu tak, aby zasáhla ideálně všechny části nákupního procesu.
Velmi důležité je si také uvědomit tuto větu: Myslete vždy předem na cíle a měření / vyhodnocení reklam, přeci jen za to platíte své peníze.
Hledání problémů
Velmi častá práce s PPC reklamou, je hledání a odstraňování chyb. Každé odstranění chyby může vést k několika násobnému zvýšení výkonu. Nebudu rozebírat všechny chyby, které se mohou v účtech vyskytovat, prohlédněte si mou přednášku 5 nejčastějších chyb v PPC.
AdWords
Po zjištění všech chyb jsme začali řešit metriky, které je dobré u AdWords kontrolovat. Většinu z nich jsem znal a používal (podíl zobrazení, podíl ztraceného zobrazení, apod.). Jediné co mě zaujalo, byl tip na využívání grafu v AdWords, pro porovnávání různých metrik. Přiznám se, že tento graf jsem do školení nevyužíval. Přitom je to velká škoda, protože si na něm můžete jednoduše znázornit trendy apod.
Sklik
Metriky jsme si samozřejmě ukázali také v rozhraní Skliku, kde byla primárně řeč o nových datech. Především o kvalitě reklamy, podílu zobrazení, apod. Tyto metriky nám Sklik zobrazuje krátkou dobu a je dobré s nimi začít pracovat.
V dalším kroku školení jsme si vysvětlili vzorec pro měření návratnosti investic v PPC reklamě. Tento vzorec je nejspíše všem, kteří pracují s PPC reklamou velmi známý. Pokud ne, tak s ním začněte velmi rychle pracovat.
Měření PPC
Po obědě přišla řeč na měření PPC reklamy. Začalo to vysvětlením tagování (automatické tagování – novinka u Skliku), propojení AdWords s Analytics a uvedením důvodů, proč je to vůbec důležité.
Důležitá informace je také uvědomění si, že nástroje pro měření konverzí, měří rozdílnými způsoby a tudíž i výsledky mohou být rozdílné.
Po teorii přišla na řadu praxe a s ní ukázky, co vše je důležité měřit a proč.
Reklamní síť
Spousty inzerentů nevyužívá reklamní síť, přitom jde o velký potenciál pro zvýšení úspěšnosti PPC. Na školení jsem si řekli všechny možnosti využití a také jsme se dozvěděli kdy je vhodné využít.
Remarketing
Z reklamní sítě jsme nenápadně přešli k remarketingu. Vysvětlili jsme si co to vůbec je, jak se dá využít, jak správně nastavit a co od něj očekávat. Většinu věcí jsem již dobře znal, nebo měl odzkoušené, proto mě tato část zvláště neoslovila a jednalo se spíše o opakování.
AdWords editor
Pokud neznáte a nepoužíváte, tak se dozvíte jak s ním pracovat a co jde s jeho pomocí získat. Tento nástroj je velmi užitečný a já jej běžně používám, doporučuji.
Optimalizační tipy
Nechci zde ventilovat něčí know-how, proto nebudu více rozepisovat, ale pro pokročilé PPC-čkaře nejspíše žádná novinka.
Abych řekl pravdu, byl jsem mírně ze školení zklamán, nejspíše příliš velké očekávání. Čekal jsem trošku pokročilejší techniky PPC, ale na druhou stranu je toto školení naprosto ideální pro ty, kteří už nějaké základy PPC mají a chtějí si je rozšířit. Velkou výhodou tohoto školení jsou praktické ukázky a úkoly.
Líbil se vám článek?
Komentáře