Akce a přednášky PPC Návody PPC Novinky PPC reklama
jak_uhlidat_404
11.2.2015 5

Jak uhlídat 404 v PPC?

Čas od času se stane, že některý z odkazů na vašem webu přestane fungovat (404), ať už za to může změna kategorie nebo vyprodání produktu apod. AdWords je natolik chytrý, že vám reklamu na tento odkaz zamítne a vy tak nepřijdete o své peníze.

AdWords vás ve své administraci na teto zamítnutý inzerát upozorní hláškou: Zamítnuto z důvodu nefunkčního url odkazu. Pokud ale nekontrolujete účet každý den, může se také stát, že budete mít zamítnutý inzerát několik dní a můžete tak přijít o své konverze. Jak tedy docílit kontroly 404?

AdWords skript 404

Může vám k tomu pomoci skript, který bude tyto 404 hlídat a zasílat na předem určené emaily.

Jak skript nastavit?

V administraci AdWords vyberete v levém menu Hromadné operace a následně kliknete na skripty. Zde stačí kliknout na +Skript.Snímek obrazovky 2015-01-30 v 16.37.26

V horní části si jej pojmenujte (ideálně 404, 500) a vložte skript.

V kódu upravte emaily, na které chcete upozornění 404 zasílat.

var TO = [‚email@zadej.zde’/*,’email@zadej.zde’*/];

Nyní stačí kliknout na Spustit skript a vybrat možnost Spustit bez náhledu.

Snímek obrazovky 2015-01-30 v 16.29.57

Google po vás bude ještě chtít autorizaci.

Snímek obrazovky 2015-01-30 v 16.30.23

A klikněte znovu na Spustit skript bez náhledu.

 

Pokud se spuštění povedlo, tak je ještě zapotřebí nastavit pravidelné spouštění skriptu. Klikněte na +Vytvořit plán a vyberte jednu z variant. Doporučuji nastavit denní spouštění, ideálně v ranních hodinách.

Untitled-1

Nyní máte vše nastaveno a skript vás bude informovat o každé 404 na email. Tento skript má bohužel omezení. Pokud budete mít větší množství reklamních inzerátů, tak vám tento skript nebude fungovat a budete muset zvolit složitější skript, který bude využívat zápis 404 na google disk. Tento skript naleznete zde.

Sklik bohužel žádné skripty a ani dokonce pozastavování inzerátů s 404 neumožňuje. Takže vždy, když vám přijde upozornění z adwords skriptu, tak nezapomeňte hlášenou 404 opravit, nebo pozastavit také v Sklik účtu.

V nedávné komunikaci s Sklik týmem, mě bylo řečeno, že o tomto problému ví, ale není pro ně prioritní a tak se na něj dostane řada za pěkně dlouhou dobu. Do té doby si musíte vše hlídat sami s pomocí adwords.

 

MonkeyData

Přidat komentář

Komentáře

David Řezáč - 9.6.2015, 9:00

Jakube skvělý tip, díky za článek 🙂 S dovolením sdílím dále v seznamu článků o PPC v češtině na: http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/21/

Jakub Doležal - 6.8.2015, 11:09

Zkouším implementovat skript na celý MCC účet, ale hlásí mi problém na řádku 12 (tam se vkládá emailová adresa). Netušíš co s tím? Nebo to musím rozkopírovávat do jednotlivých účtů? Díky

ppczachrance - 6.8.2015, 11:51

Zkus to implementovat do samostatného účtu jestli to bude OK, tak dej vědět a já se na to podívám. Klidně napiš na mail info@jakubherrmann.cz

Protože si myslím že nastala chyba při přepisu mých emailů. Ale vyzkoušej a napiš, chyba může být i v kodu.

Vláďa Smitka - 30.11.2015, 19:57

S Sklik skripty to nyní vypadá mnohem veseleji – na Marketing Festivalu je představil Jakub Kašparů: http://www.slideshare.net/JakubKasparu/advanced-automatization-in-sklik-en-slides-automatizace-skliku

+ více na jeho blogu https://ppc-scripts.eu

ppczachrance - 30.11.2015, 21:23

To je super zpráva 🙂 Těším se na nějaké konkrétní ukázky 🙂

Přidat komentář

* Povinné údaje jsou označeny. Váš e-mail nebude zveřejněn.