Akce a přednášky PPC Návody PPC Novinky PPC reklama
jak-nastavi-rlsa-710x300 copy
23.6.2015 4

Jak nastavit RLSA?

Co že to vlastně RLSA znamená? Jedná se v podstatě o remarketing ve vyhledávací síti Google adwords.

Remarketing nejspíše představovat nemusím, myslím že o něm již bylo napsáno dost. Jenže s tímto typem remarketingu pracuje opravdu jen hrstka inzerentů a myslím si, že je to škoda. Proto jsem připravil návod krok po kroku jak RLSA nastavit.

Ještě než začneme cokoliv tvořit, tak je důležité si uvědomit co chceme tímto remarketingem získat. Já pracuji se 3-mi typy:

  1. Cílení na opakované hledání stejného sortimentu – návštěvník hledá na google např. boty na běhání, přijde na váš eshop, nenakoupí a odejde. Po nějaké době opět hledá na google boty na běhání a v tuto chvíli na něj cílíte.
  2. Cílení na zákazníky, kteří hledají další sortiment – návštěvník si u vás koupí boty na běhání a po nějaké době si vzpomene, že potřebuje také sportovní oblečení na běhání a začne hledat na google. Pokud tento sortiment máte v nabídce, tak můžete se svou nabídkou zacílit na vašeho zákazníka, který vás již dobře zná.
  3. Cílení na nová (obecná) slova – u většiny inzerentů je běžné, že obecná slova mají slabou výkonnost a proto na ně necílí. Jenže pokud spojíte tyto slova s návštěvníky, kteří u vás již byli, tak se rázem můžou tyto reklamy proměnit za velmi výkonné a přivést nové zákazníky.

Druhů cílení je jistě více a já věřím, že přijdete na další, které budou lépe sedět pro váš projekt.

Pokud máte ujasněno co chcete RLSA získat, tak se můžeme pustit do práce:

1. Vytvoření publik

Jelikož se jedná o remarketing tak to bez publika nepůjde! Přejděte tedy do sdílené knihovny na záložku Publikum.

remarketingové publikum adwords

Nyní si vytvořte všechny publika, které budete potřebovat. Nebudu vám ukazovat jaké si máte přesně připravit, záleží na koho chcete cílit a jaký typ cílení zvolíte. Můžu jen doporučit několik variant:

  • všichni návštěvníci (7, 14 a 30 dní)
  • přidali do košíku (7, 14, 30 dní)
  • nakoupili (14, 30, 90 dní)
  • návštěvníci konkrétní kategorie (produkty) (7. 14, 30 dní)
  • a další …

Počet dní je opět individuální, dle nákupního procesu na vašem projektu a sortimentu, proto se zamyslete, zda je důležité oslovit návštěvníka ihned (jen pár dní) a nebo po delší dobu. Ideální je to v praxi otestovat.

Při vytváření publik myslete na to, že publika pro vyhledávací síť musí mít min. 1 000 uživatelů ve svém seznamu. Jinak se nebude reklama zobrazovat.

TIP:

Pokud necílíte záměrně na ty co již u vás nakoupili, tak je nezapomeňte vyloučit!

Nyní máme publika vytvořena a je potřeba je propojit s reklamou.

2. Nastavení reklamních sestav

U samotného nastavení existují 2 možnosti:

  1. pro stávající reklamy – ke stávajícím reklamním sestavám přidáte cílení na publika, což bude znamenat, že se reklamy budou stále zobrazovat na klíčové slova + na cílená publika, která vyhledávají tyto klíčová slova (lidé co znovu hledají sortiment, obecná slova, apod.)
  2. nové reklamy – vytvoříte nové reklamy s klíčovými slovy a propojíte s cílovým publikem. Tímto dosáhnete cílení čistě jen na návštěvníky, kteří již na vašich stránkách byli a hledají dále (např. obecná slova, nové slova, apod.).

TIP:

Vytvořte duplicitní reklamní sestavy (kampaně), nastavte pro ně vhodné publika a upravte texty inzerátů. Sledujte jejich přínos a testujte!

 Jak nastavit publika?

Na kartě reklamní sestavy, u které chceme nastavit RLSA vyberte z horní nabídky Publikum a klikněte na +Remarketing.

Snímek obrazovky 2015-06-16 v 21.16.38

V dalším kroku zvolte cílení na zájmy a remarketing.

Snímek obrazovky 2015-06-16 v 21.22.28

Zde vyberte potřebné publikum. Jak jsme si již víte, záleží jakou strategii zvolíte.

  1. cílení na všechny dřívější návštěvníky
  2. cílení na nakupující v minulosti
  3. cílení na dřívější návštěvníky konkrétních kategorií (produktů)

Jakmile máme jasno jaké publikum zvolíme, tak jen záleží určit, zda se má reklamní sestava zobrazovat pouze návštěvníkům v publiku při hledání klíčových slov reklamní sestavy. A nebo kombinovaně návštěvníkům v publiku  hledající klíčová slova, kteří v publiku nejsou.

Snímek obrazovky 2015-06-16 v 21.22.13

Jakmile uložíte, tak máte „hotovo“. Nebo právě naopak, nyní vám začíná opravdu zábavná práce, protože jak jsem vám ukázal, tak možností využití RLSA je opravdu široké. Je možné vytvořit několik druhů cílení a tím se budou také měnit výsledky. Doporučuji si předem promyslet, jak chcete postupovat a jaké máte možnosti. Další zajímavé informace se dočtete v článku tyinternety.cz.

Nebojte se začít a testujte co vám funguje a co ne. Neustále hledejte další možnosti a postupně rozšiřujte druhy cílení a publika. Není to žádná věda, i když se to na první pohled může zdát. Jen se do toho musíte pustit a uvidíte sami, že po krátké době budete vytvářet jedno cílení za druhým.

Přidat komentář

Komentáře

David Řezáč - 21.7.2015, 13:24

Jakube díky za článek o nastavení RLSA! S dovolením sdílím dále v seznamu nejlepších CZ/SK článků o PPC!
http://www.affiliatemagazin.cz/2015/07/ppc-15-navodu-tipu-z-cervna-2015.html

ppczachrance - 21.7.2015, 16:58

Díky 🙂

Pokud by jste měl tip na zajímavé téma pro další článek, rád napíšu.

Standa L. - 8.2.2016, 9:33

Díky moc za stručný a přehledný článek. Remarketing je jedna z věcí, kterou chceme určitě vyzkoušet.

Zajímavé by bylo pro článek poskytnout např. poměření konverzních poměrů klasického reklamy z PPC a konverzní poměr remarketingu na stejný produkt/službu.

Dále by mě zajímalo, zda např. tvoříte landing page a proces jejich tvorby, vyhodnocení a celkově metodologie testování.

Ještě jednou díky za článek a ať se daří!

ppczachrance - 25.2.2016, 15:54

Dobrý den,
děkuji.

Srovnávání konverzního poměru bohužel nejde určit obecně, ale vždy je potřeba řešit konkrétně na úrovni sestav (popřípadě klíčových slov). Každý produkt, kategorie, apod. je potřeba po nastavení RLSA hlídat a dle výsledků optimalizovat. Pokud je výkonné, tak navyšovat ceny a popřípadě upravovat inzeráty.

Já weby vůbec netvořím, zabývám se pouze PPC reklamou.

Přidat komentář

* Povinné údaje jsou označeny. Váš e-mail nebude zveřejněn.