Akce a přednášky PPC Návody PPC Novinky PPC reklama
odkazy_na_podstranky
17.9.2014 0

Jak exportovat odkazy na podstránky (sitelinky) z AdWords a importovat je do Skliku?

O novince přidání odkazů (sitelinků) také na Sklik již bylo napsáno spousty. A proto jsem se dneska rozhodl napsat návod, jak exportovat podstránky z AdWords a naimportovat je do Skliku.

Upozorňuji, že se jedná o návod, který je možná provést pouze, pokud se kampaně z AdWords a Skliku shodují. Pokud máte na každém systému jinou strukturu a jiné kampaně, tak vám v tuto chvíli nepomůžu a budete muset na každé síti připravit odkazy na podstránky.

Také doporučuji postupovat přesně podle návodu, pokud by došlo k jakémukoliv nepřesnému kroku, tak se může stát, že si přepíšete fungující reklamní kampaně u Skliku. Proto doporučuji si kampaně Skliku zálohovat. Zálohu provedete exportem kampaní v rozhraní Skliku.

export kampani sklik

1. Export sitelinků

V první řadě budete potřebovat AdWords editor, který je ke stažení zde. Po přihlášení a načtení aktuálních kampaní zvolíte záložku Rozšíření a vyberete Odkazy na podstránky.

 

adwords editor odkazy na podstranky

 

Označíte všechny odkazy na podstránky a v menu vyberete Soubor – Exportovat soubor tabulkového procesoru (CSV) a zvolíte Exportovat aktuální zobrazení…

export odkazy na podstranky adwords

 

2. Import odkazů do Skliku

Po uložení souboru csv se přihlaste do administrace Skliku. V horním menu vyberte Nástroje a zde zvolte Import kampaní.

import kampani sklik

 

V prvním kroku nahrajte uložený export csv z AdWords editoru, všechno ostatní necháte tak jak je nastaveno a klikněte na pokračovat.

import kampani sklik

 

Ve druhém kroku Sklik automaticky pochopí, že se jedná o aktualizační režim (budeme přidávat do vytvořených kampaní a sestav). Proto ani zde nic nenastavujete. Sklik vám ukáže které odkazy jdou importovat. V testovacím importu vidíme, že jedna kampaň v Skliku není stejná jako v AdWords a proto nebudou odkazy importovány.

import kampani sklik

 

Po kliknutí na tlačítko Importovat stačí vyčkat na dokončení importu a je hotovo. Ve výpisu importu si můžeme přečíst, že bylo importováno 164 odkazů u sestav a 3 u kampaní.

import kampani sklik

 

3. Kontrola importu odkazů v Skliku

Vše se povedlo, ale jak zní jedno chytré moudro „Důvěřuj, ale prověřuj“. Proto doporučuji zkontrolovat všechny odkazy, zda se správně naimportovali a zda vše sedí. Také se mohlo stát, že Sklik některé odkazy zamítl a proto je bude potřeba opravit.

 

Máte problém s exportem nebo importem? Řešíte to jinak? Podělte se o to níže v komentářích, nebo ni napište info@jakubherrmann.cz.

 

Chcete být informováni o nových a zajímavých článcích?

Chcete mít vždy nové články jako první? Zanechte mi zde svůj email.

 

Líbil se vám článek?

Komentáře

Přidat komentář

* Povinné údaje jsou označeny. Váš e-mail nebude zveřejněn.