V poslední době nám Sklik představuje jednu novinku za druhou, jde vidět že se Seznam snaží a je to moc dobře.
Vždy mě na skliku s…., že musím všechny reklamy tagovat ručně, abych viděl v Google Analytics data. Před několika měsíci přišla firma AdVisio s nástrojem, který automaticky otagoval reklamy vytvoření v AdWords a převedl je pro Sklik. Tento nástroj jsem si hodně pochvaloval. Nedávno ale Sklik uvolnil betaverzi automatického tagování přímo ve svém rozhraní, což všem klikařům ušetří spousty práce.
Co to je automatické tagování?
Aby jsme mohli PPC reklamu od Skliku vyhodnocovat v Google analytics (popřípadě jiných nástrojích), musíme mít cílové url adresy „označkovány“. Pokud by jsme neměli, tak se nám budou tyto návštěvy v GA zobrazovat jako organické ze Seznamu. Proto musíme za cílovou url adresu přidat tzn. utm parametry. Pomoci automatického tagování se nám tyto parametry budou doplňovat automaticky podle námi zadaných pravidel.
Kde automatické tagování nastavím?
Po přihlášení do administrace Skliku zvolte v menu Nástroje a vyberte Automatické tagování URL.
Poté zapněte automatické tagování. Zobrazí se vám samotné nastavení utm parametrů, které se bude automaticky přidávat za cílové url. Pokud vám původní nastavení vyhovuje, nemusíte již nic měnit a od této chvíle máte všechny cílové url značkované.
Pokud ale využíváte jiné nástroje na měření, nebo jste do teď jinak značili odkazy a nechcete mít v Google analytics nepořádek, tak můžete utm parametry měnit. Změnit můžete všechny hodnoty utm a to buď trvalým přepisem pro všechny cílové url a nebo proměnou, které vám Sklik nabízí i s jejich nápovědou.
Pokud jste doteď již používali utm parametry, tak doporučuji si nastavit u automatického tagování stejné hodnoty, jinak vám hrozí, že v Google analytics budete mít nepořádek v datech a budete muset složitě filtrovat návštěvy z Skliku. Např. já tagoval zdroj kampaně jako Sklik, takže kdybych nechal defaultní nastavení v Skliku, tak budu mít nyní jako zdroj kampaní seznam a budu muset filrovat v Google analytics jak Sklik, tak seznam. Proto přepisuji zdroj kampaně na sklik.
Tabulka s přehledem utm parametrů
Odebrání diakritiky z parametrů
Další důležitou věcí, kterou musíte nastavit, je odebírání diakritiky z parametrů. Pokud neodeberete, tak budou tyto znaky enkódovány podle UTF-8 a to vám může opět udělat pěkný nepořádek v Google analytics. Proto vždy zatrhněte volbu odebírat diaktritiku z parametrů.
Inzeráty s ručním nastavením utm parametrů
Nyní máme nastaveno automatické tagování, které se ale projeví jen u cílových url adres, které nemají žádné utm parametry. Pokud z historie u některých cílových url adres již máte utm přidány, tak zůstanou nezměněny. Automatické tagování se aktivuje pouze v případě, že cílová url nemá žádné utm parametry. Doporučuji exportovat reklamní inzeráty např. do exelu a ideálně pomocí funkcí tyto utm odebrat. Poté inzeráty zpět naimportovat do Skliku.
Výhoda pro screenshoty ve vyhledávání
Pokud jste měli problémy se screenshotem vašeho webu v náhledu ve vyhledávání Seznamu, tak vám může automatické tagování dopřát opět klidný spánek. Protože Seznam uvádí, že díky automatickému tagování odpadají potíže se sreenshotováním a navíc dochází k pravidelnějším aktualizacím.
Z mého pohledu je automatické tagování velmi přínosné a ušetří část práce. Navíc je jeho nastavení velmi jednoduché. Pozor si jen dejte na shodu s dosavadním nastavením utm.
Pro bližší informace doporučuji přečíst článek na blogu Skliku.
Už jste přešli na automatické tagování? Podělte se o své zkušenosti v komentářích.
Líbil se vám článek?
Komentáře
Přechod na automatické tagování bylo velice easy a hlavně to dost pomůže. K tomu jsem psal článek, jak to použít pro ne Google Analytics:) http://www.bzirsky.cz/blog/automaticke-tagovani-v-skliku/
Díky za tip, informací není nikdy dost 🙂